search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Editorial: Konstitutionen der Medienpädagogik. Zwischen interdisziplinärem Forschungsfeld und bildungswissenschaftlicher (Sub-) Disziplin
Authors
SourceMedienPädagogik (2017) 29, 16 S. ZDB
Document  (381 KB) (formally revised edition)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1424-3636; 14243636
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Es gehört zu den Aufgaben wissenschaftlicher Disziplinen, sich durch eine Bestimmung ihres Gegenstandes und diesem angemessene Methoden selbst zu disziplinieren und so zu konstituieren. Die Frage, ob eine Konstituierung der Disziplin "Medienpädagogik" durch Prinzipien, Performanzen, Perturbationen oder nur als Parodie möglich ist, stand im Mittelpunkt der Herbsttagung 2017 der DGfE­ und OEFEB­ Sektionen Medienpädagogik, welche am 29.9. und 30.9.2017 in Wien stattfand. Das Editorial stellt die Beiträge zur hiermit vorliegenden Tagungsausgabe der Zeitschrift für Medienpädagogik vor. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):It is one of the challenges for scientific disciplines to constitute themself by defining their subject and appropriate methods. If "media education" as a discipline can be defined by principles, performances, pertubations or only by parodies has been discussed during the autumn meeting of the sections formedia education of the DGfE and the ÖFEB. The meeting took place at the 29.9. and 30.9.2017 in Vienna. In this editorial, the contribution for the special edition of the journal for media education are introduced. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication11.04.2018
CitationSwertz, Christian; Ruge, Wolfgang B.; Schmölz, Alexander; Barberi, Alessandro; Braun, Sarah: Editorial: Konstitutionen der Medienpädagogik. Zwischen interdisziplinärem Forschungsfeld und bildungswissenschaftlicher (Sub-) Disziplin - In: MedienPädagogik (2017) 29, 16 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-153916 - DOI: 10.25656/01:15391; 10.21240/mpaed/29/2017.11.16.X
export files

share content at social platforms