Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
Titel
Does artificial tutoring foster inquiry based learning?
Autoren ; GND-ID ORCID; ; GND-ID
OriginalveröffentlichungScience education international 25 (2014) 1, S. 123-129 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)E-Learning; Pädagogik; Ontologie; Künstliche Intelligenz; Kompetenzorientierte Methode; Lernen; Lernplattform; Medienpädagogik; Technologieunterstütztes Lernen; Forschendes Lernen; Entdeckendes Lernen; Lernforschung
TeildisziplinMedienpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2077-2327
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):This contribution looks at the Intelligent Tutoring Interface for Technology Enhanced Learning, which integrates multistage-learning and inquiry-based learning in an adaptive e-learning system. Based on a common pedagogical ontology, adaptive e-learning systems can be enabled to recommend learning objects and activities, which follow inquiry-based learning (IBL) and multistage learning (MSL) pathways. This paper will show how learning activities and pathways are formalized so that they become suitable for artificial tutoring. Therefore relations between different IBL & MSL learning objects are establish as learning pathways, in a way that they become readable to e-learning systems. Developing specifications for pedagogical meta-data and pedagogical rules derived from learning pathways provide the opportunity to connect technology enhanced learning with IBL & MSL. The reader will learn how the complex structure of inquiry-based learning and multistage learning was adopted to the extent that it can be facilitated by adaptive e-learning systems. Results show that the transition from IBL to computational IBL requires a certain adaption of the student-centred notion to become feasible for computational formalities.
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am23.11.2018
Empfohlene ZitierungSchmölz, Alexander; Swertz, Christian; Forstner, Alexandra; Barberi, Alessandro: Does artificial tutoring foster inquiry based learning? - In: Science education international 25 (2014) 1, S. 123-129 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-159763
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)