Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
Titel
Learning pathway recommendation based on a pedagogical ontology and its implementation in Moodle
Autoren GND-ID; ; ; GND-ID ORCID; ; GND-ID; GND-ID; GND-ID; GND-ID; ; GND-ID; ; GND-ID; ; GND-ID;
OriginalveröffentlichungTrahasch, Stephan [Hrsg.]; Plötzner, Rolf [Hrsg.]; Schneider, Gerhard [Hrsg.]; Gayer, Claudia [Hrsg.]; Sassiat, Daniel [Hrsg.]; Wöhrle, Nicole [Hrsg.]: DeLFI 2014. Die 12. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V., 15.-17. September 2014 in Freiburg. Bonn : Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) 2014, S. 39-50. - (Lecture Notes in Informatics (LNI) - Proceedings; P-233)
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Lernweg; Mediendidaktik; Medienpädagogik; Medieneinsatz; Ontologie; E-Learning; Lernumgebung; Lernen; Technologieunterstütztes Lernen; Lernforschung
TeildisziplinMedienpädagogik
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-88579-627-5
ISSN1617-5468
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):When learners may select among different alternatives, or are guided to do so by an adaptive learning environment (ALE), it is generally meaningful to discuss the concept of different learning pathways. Pedagogically, these learning pathways may either be defined macroscopically, e.g. in terms of desired learning outcomes or competencies, or microscopically in terms of a didactical model for individual knowledge objects. In this contribution we consider such learning pathways from a pedagogical point of view and then establish a mathematical model for their traversal by a learner and for the analysis of his behavior. This model is implemented in a novel ALE provided by the EU FP7 project INTUITEL, introduced in its Moodle version as concrete example.
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am23.11.2018
Empfohlene ZitierungHenning, Peter A.; Forstner, Alexandra; Heberle, Florian; Swertz, Christian; Schmölz, Alexander; Barberi, Alessandro; Verdú, Elena; Regueras, Luisa M.; Verdú, María J.; Pablo de Castro, Juan; Burgos, Daniel; Fuente Valentin, Luis de la; Gal, Eran; Parodi, Elisabetta; Schwertel, Uta; Steudter, Sven: Learning pathway recommendation based on a pedagogical ontology and its implementation in Moodle - In: Trahasch, Stephan [Hrsg.]; Plötzner, Rolf [Hrsg.]; Schneider, Gerhard [Hrsg.]; Gayer, Claudia [Hrsg.]; Sassiat, Daniel [Hrsg.]; Wöhrle, Nicole [Hrsg.]: DeLFI 2014. Die 12. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V., 15.-17. September 2014 in Freiburg. Bonn : Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) 2014, S. 39-50. - (Lecture Notes in Informatics (LNI) - Proceedings; P-233) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-159815
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)