search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original TitleWissen, Pädagogisches Wissen, Erziehungswissenschaft, Wissenserzeugungsforschung. Ein kleines Nachwort
Parallel titleKnowledge, pedagogical knowledge, educational science, research on knowledge production. A brief epilogue
Author GND-ID
SourceZeitschrift für Pädagogik 62 (2016) 4, S. 502-512 ZDB
Document
Keywords (German)Bildungstheorie; Pädagogik; Wissen; Erziehungswissenschaft; Empirische Forschung; Forschung; Pädagogische Forschung; Kommunikation; Selbstreflexion; Wissenschaftstheorie; Wissenschaftsdisziplin; Praxis; Theorie
sub-disciplineGeneral Educational Science
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Als Kommentar zu den vorhergehenden Beiträgen wird einerseits die Differenz der Zugänge diskutiert, die hier vorgeschlagen werden, vor allem in der Differenz von epistemisch vs. empirisch, andererseits auf Themen und Perspektiven der Forschung verwiesen, die für die Analyse der Erzeugung von erziehungswissenschaftlichem Wissen aussichtsreich und dringend sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Commenting on the previous articles, the author, on the one hand, discusses the difference between the approaches suggested above, the difference between epistemic vs. empiric, in particular; on the other, he points out topics and research perspectives that seem both urgent and promising for the analysis of the production of educational knowledge. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 2016
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication15.03.2019
Suggested CitationTenorth, Heinz-Elmar: Wissen, Pädagogisches Wissen, Erziehungswissenschaft, Wissenserzeugungsforschung. Ein kleines Nachwort - In: Zeitschrift für Pädagogik 62 (2016) 4, S. 502-512 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-168289
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)