search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Kulturelle Implikationen didaktischer Normen
Author GND-ID
SourceDidaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur 22 (2017) 42, S. 70-86 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Können; Bildungsstandards; Abitur; Selbstständiges Lernen; Fachdidaktik; Deutschunterricht; Text; Abstraktion; Anforderung; Komplexität; Deutschland
sub-disciplineGeneral Educational Science
Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature
Document typeArticle (journal)
ISSN1431-4355
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalDidaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur Jahr: 2017
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication05.09.2019
Suggested CitationKöster, Juliane: Kulturelle Implikationen didaktischer Normen - In: Didaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur 22 (2017) 42, S. 70-86 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-168811
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)