Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Am Samstag, dem 08.11.2025, wird diese Website wegen Wartungsarbeiten zwischen 6 und 10 Uhr nicht erreichbar sein. Wir bitten um Verständnis.

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Migration and translocal learning. Poles in Reykjavik
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 1, S. 13-27 ZDB
Dokument  (322 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426; 20007426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The paper analyses learning from the perspective of migration. It is based on a qualitative study of Polish first-generation migrants in Iceland. The theoretical framework adopted is translocal learning and learning from places – which joins the perspective of social learning with learning from the environment. The empirical material was used to construct eight categories showing translocal learning outcomes: practical skills, communicative competences, analytic competence, assimilation of values, selfconfidence, independence, living with uncertainty and mobility skills. The findings show that translocal learning has a critical potential of challenging the dominant ideology. Some of the learning outcomes help migrants in further migration. Finally, the author suggests a new concept for future research – translocal pedagogy. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am03.05.2019
QuellenangabeZielinska, Malgorzata Karolina: Migration and translocal learning. Poles in Reykjavik - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 1, S. 13-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-170458 - DOI: 10.25656/01:17045; 10.3384/rela.2000-7426.OJS296
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen