Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Migration and translocal learning. Poles in Reykjavik
Autor GND-ID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 1, S. 13-27 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Migration; Migrant; Pole; Lernen; Lernumgebung; Erste Generation; Erwachsenenbildung; Informelles Lernen; Empirische Untersuchung; Lernort; Raum; Ausland; Lernprozess; Lernerfahrung; Praktisches Lernen; Sprachenlernen; Ethnografie; Studie; Interview; Reykjavik; Island
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Bildungssoziologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The paper analyses learning from the perspective of migration. It is based on a qualitative study of Polish first-generation migrants in Iceland. The theoretical framework adopted is translocal learning and learning from places – which joins the perspective of social learning with learning from the environment. The empirical material was used to construct eight categories showing translocal learning outcomes: practical skills, communicative competences, analytic competence, assimilation of values, selfconfidence, independence, living with uncertainty and mobility skills. The findings show that translocal learning has a critical potential of challenging the dominant ideology. Some of the learning outcomes help migrants in further migration. Finally, the author suggests a new concept for future research – translocal pedagogy. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2019
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am03.05.2019
Empfohlene ZitierungZielinska, Malgorzata Karolina: Migration and translocal learning. Poles in Reykjavik - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 1, S. 13-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-170458 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.OJS296
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)