search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
Title
Paradigmen musikpädagogischer Arbeit mit Kindern im Grundschulalter
Author GND-ID
SourceOravec, Lina [Hrsg.]; Weber-Krüger, Anne [Hrsg.]: Musiklernen in der Grundschule. Impulse aus Elementarer und schulischer Musikpädagogik. Essen : Verlag DIE BLAUE EULE 2016, S. 55-70. - (Musikwissenschaft/Musikpädagogik in der blauen Eule; 111)
Document
Keywords (German)Musikpädagogik; Elementare Musikerziehung; Musikunterricht; Grundschule; Musik; Primarbereich; Musikalische Früherziehung; Elementarbildung; Differenz; Verhältnis
sub-disciplineTeaching Didactics/Teaching Music and Arts
Early Childhood Education and Care
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-89924-405-2
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Autor betrachtet zunächst die Paradigmen der beiden Fachrichtungen grundschulbezogene Musikpädagogik und Elementare Musikpädagogik und diskutiert anschließend mögliche Synthesen oder Relationen. (DIPF/Ban/Orig.)
is part of:Musiklernen in der Grundschule. Impulse aus Elementarer und schulischer Musikpädagogik
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication04.06.2019
Suggested CitationDartsch, Michael: Paradigmen musikpädagogischer Arbeit mit Kindern im Grundschulalter - In: Oravec, Lina [Hrsg.]; Weber-Krüger, Anne [Hrsg.]: Musiklernen in der Grundschule. Impulse aus Elementarer und schulischer Musikpädagogik. Essen : Verlag DIE BLAUE EULE 2016, S. 55-70. - (Musikwissenschaft/Musikpädagogik in der blauen Eule; 111) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-171348
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)