search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
Title
Musiktheorie in musizierpraktischem Schulunterricht. Zur Effizienz basaler Harmonielehre für das Improvisieren mit Keyboards
Author GND-ID
SourceKnolle, Niels [Hrsg.]: Evaluationsforschung in der Musikpädagogik. Essen : Die Blaue Eule 2010, S. 255-273. - (Musikpädagogische Forschung; 31)
Document (formally revised edition)
Keywords (German)Musikpädagogik; Musikdidaktik; Musikunterricht; Improvisation; Keyboard; Harmonielehre; Intervention; Musiktheorie; Musizieren; Schuljahr 07; Effizienz; Versuch; Freiburg im Breisgau; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Music and Arts
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-89924-300-0
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Autor dokumentiert eine Effizienzstudie zum Lernprozess generativer musikalischer Performanz. (DIPF/Orig.)
is part of:Evaluationsforschung in der Musikpädagogik
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication14.06.2019
Suggested CitationLang, Robert: Musiktheorie in musizierpraktischem Schulunterricht. Zur Effizienz basaler Harmonielehre für das Improvisieren mit Keyboards - In: Knolle, Niels [Hrsg.]: Evaluationsforschung in der Musikpädagogik. Essen : Die Blaue Eule 2010, S. 255-273. - (Musikpädagogische Forschung; 31) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-173110
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)