details
Title |
Musiktheorie in musizierpraktischem Schulunterricht. Zur Effizienz basaler Harmonielehre für das Improvisieren mit Keyboards |
---|---|
Author | Lang, Robert |
Source | Knolle, Niels [Hrsg.]: Evaluationsforschung in der Musikpädagogik. Essen : Die Blaue Eule 2010, S. 255-273. - (Musikpädagogische Forschung; 31) |
Document | full text (979 KB) (formally revised edition) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Musikpädagogik; Musikdidaktik; Musikunterricht; Improvisation; Keyboard; Harmonielehre; Intervention; Musiktheorie; Musizieren; Schuljahr 07; Effizienz; Versuch; Freiburg im Breisgau; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Music and Arts |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-89924-300-0; 9783899243000 |
Language | German |
Year of creation | 2010 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Autor dokumentiert eine Effizienzstudie zum Lernprozess generativer musikalischer Performanz. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Evaluationsforschung in der Musikpädagogik |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 14.06.2019 |
Citation | Lang, Robert: Musiktheorie in musizierpraktischem Schulunterricht. Zur Effizienz basaler Harmonielehre für das Improvisieren mit Keyboards - In: Knolle, Niels [Hrsg.]: Evaluationsforschung in der Musikpädagogik. Essen : Die Blaue Eule 2010, S. 255-273. - (Musikpädagogische Forschung; 31) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-173110 - DOI: 10.25656/01:17311 |