search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Heide von Felden (Hrsg.): Perspektiven erziehungswissenschaftlicher Biographieforschung. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2008 (228 S.) [...] [Sammelrezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 4 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Sammelrezension; Erziehungswissenschaft; Biographieforschung; Methode; Bildungsgang; Lernforschung; Lernprozess; Bildungsforschung; Biografieforschung; Forschungsmethode; Bildungssoziologie; Bildungssystem; Bildungspolitik; Durchlässigkeit; Lernkultur; Selbstgesteuertes Lernen; Musiker; Hochschulbildung; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Diskurs; Konzeption; Lebenslauf; Hoch Qualifizierter; Migrant; Aufsatzsammlung; Europäische Union; Europa
sub-disciplineGeneral Educational Science
Empirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Sammelrezension von: 1. Heide von Felden (Hrsg.): Perspektiven erziehungswissenschaftlicher Biographieforschung. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2008 (228 S.; ISBN 978-3-5311-5611-8; 29,90 EUR); 2. Peter Alheit / Heide von Felden (Hrsg.): Lebenslanges Lernen und erziehungswissenschaftliche Biographieforschung. Konzepte und Forschung im europäischen Diskurs. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2009 (245 S.; ISBN 978-3-5311-5600-2; 29,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication27.03.2020
CitationEndreß, Franziska: Heide von Felden (Hrsg.): Perspektiven erziehungswissenschaftlicher Biographieforschung. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2008 (228 S.) [...] [Sammelrezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-186595 - DOI: 10.25656/01:18659
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)