search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Susanne Lin-Klitzing / David Di Fuccia / Gerhard Müller-Frerich (Hrsg.): Übergänge im Schulwesen. Chancen und Probleme aus sozialwissenschaftlicher Sicht. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2010, 190 S. [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 10 (2011) 2 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Bildungsverhalten; Bildungsprozess; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Chancengleichheit; Bildungsbiografie; Bildungsverlauf; Kind; Kindergarten; Schule; Schullaufbahn; Schulsystem; Schulwahl; Schulwesen; Schulübergang; Schuldauer; Allgemein bildende Schule; Schulform; Übergang; Grundschule; Weiterführende Schule; Leistungsbeurteilung; Lernen; Berufsschule; Hochschulzulassung; Elternwille; Problem; Soziales Problem; Erwachsener; Jugendlicher; Migrant; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Educational Sociology
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Susanne Lin-Klitzing / David Di Fuccia / Gerhard Müller-Frerich (Hrsg.): Übergänge im Schulwesen. Chancen und Probleme aus sozialwissenschaftlicher Sicht. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2010 (190 S.; ISBN 978-3-7815-1768-4; 17,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2011
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication27.02.2020
Suggested CitationPohlmann-Rother, Sanna: Susanne Lin-Klitzing / David Di Fuccia / Gerhard Müller-Frerich (Hrsg.): Übergänge im Schulwesen. Chancen und Probleme aus sozialwissenschaftlicher Sicht. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2010, 190 S. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 10 (2011) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-187514
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)