Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Social and dimensional comparisons in the formation of German students' language self-concepts
Autoren GND-ID ORCID; GND-ID; GND-ID ORCID; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungThe journal of experimental education 88 (2020) 2, S. 245-264 ZDB
DokumentDer Volltext dieses Dokuments steht ab dem 01.10.2021 zur Verfügung.
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Empirische Untersuchung; Schleswig-Holstein; Deutschland; Schüler; Sprache; Selbstkonzept; Leistung; Unterrichtssprache; Deutsch; Erste Fremdsprache; Englisch; Zweite Fremdsprache; Französisch; Latein; Mathematik; Vergleich; Gymnasium; Sekundarbereich; Fragebogen; Schulnoten; Strukturgleichungsmodell; Faktorenanalyse
TeildisziplinPädagogische Psychologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0022-0973
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This study extended the internal/external reference model to multiple languages including students' language of instruction, first foreign language, and second foreign language. We examined whether social and dimensional comparisons play similar roles in the formation of students' self-concept related to different languages and whether dimensional comparisons result in contrast or assimilation effects. All students had German as the language of instruction and English as the first foreign language. Students were divided into a subsample (N=487) learning French as a second foreign language and a subsample (N=481) learning Latin. Invariance tests demonstrated that the achievement-self-concept relations were similar across the subsamples, but interesting group differences became apparent when analyzing the French and Latin subsamples separately. (DIPF/Orig.)
zusätzliche URLsDOI: 10.1080/00220973.2019.1635069
Eintrag erfolgte am01.08.2021
QuellenangabeArens, A. Katrin; Helm, Friederike; Wolff, Fabian; Möller, Jens: Social and dimensional comparisons in the formation of German students' language self-concepts - In: The journal of experimental education 88 (2020) 2, S. 245-264 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-190075 - DOI: 10.25656/01:19007
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)