Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI: ;
Titel
Educational robotics. The pleasure of participation
Autoren ORCID; ;
OriginalveröffentlichungJournal of Contemporary Education, Theory & Research 3 (2019) 1, S. 31-36
Dokument  (634 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Robotik; Pädagogik; Partizipation; Zufriedenheit; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Kind; Alter; Spielerisches Lernen; Technologieunterstütztes Lernen; Schüler; Griechenland
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktiken
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2654-0274; 26540274
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The paper attempts to identify the pleasure and satisfaction of participating in educational robotic through an educational robotic program that takes place for children ages 9 to 15. The aim is also to identify, with the use of statistical comparisons, any signs of the relationship between pleasure and satisfaction with participation with characteristics such as the gender of learners, the age of learners and the level of parenting. The survey showed that the participants were satisfied with their participation in the program and did not feel tired or bored. Also from the research is obvious that through educational robotics children can learn to cooperate more effectively with each other, and the teaching of basic principles of computer science, mathematics, geometry, physics, engineering, and in general mechatronics can be more effective when it does not have the conventional form of education but it has the form of play. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftJournal of Contemporary Education, Theory & Research Jahr: 2019
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am08.04.2020
QuellenangabeTsagaris, Apostolos; Chatzikyrkou, Maria; Simeli, Ioanna: Educational robotics. The pleasure of participation - In: Journal of Contemporary Education, Theory & Research 3 (2019) 1, S. 31-36 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-190882 - DOI: 10.25656/01:19088; 10.5281/zenodo.3598726
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)