search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Katharina Schmidt: Zum Verhältnis von Verantwortung und Kritik in der Pädagogik. Versuch einer Neubefragung in Anschluss an Emmanuel Levinas. Reihe Phänomenologische Untersuchungen, Bd. 26. München: Fink 2008 (453 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 8 (2009) 1 ZDB
Document  (215 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Geisteswissenschaftliche Pädagogik; Pädagogik; Kritische Pädagogik; Bildungsgeschichte; Verantwortung; Buber, Martin; Grisebach, Eberhard; Heidegger, Martin; Lévinas, Emmanuel; Rosenzweig, Franz
sub-disciplineHistory of Education
Philosophy of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677; 16130677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Katharina Schmidt: Zum Verhältnis von Verantwortung und Kritik in der Pädagogik. Versuch einer Neubefragung in Anschluss an Emmanuel Levinas. Reihe Phänomenologische Untersuchungen, Bd. 26. München: Fink 2008 (453 S.; ISBN 978-3-7705-4580-3; 49,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2009
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication29.05.2020
CitationWestphal, Kristin: Katharina Schmidt: Zum Verhältnis von Verantwortung und Kritik in der Pädagogik. Versuch einer Neubefragung in Anschluss an Emmanuel Levinas. Reihe Phänomenologische Untersuchungen, Bd. 26. München: Fink 2008 (453 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 8 (2009) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-192238 - DOI: 10.25656/01:19223
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)