Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Examination of the structure and grade-related differentiation of multidimensional self-concept instruments for children using ESEM
Autoren GND-ID ORCID; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungThe journal of experimental education 84 (2016) 2, S. 330-355 ZDB
Dokument (formal und inhaltlich überarbeitete Version)
Schlagwörter (Deutsch)Altersgruppe; Differenzierung; Empirische Untersuchung; Erhebungsinstrument; Faktorenanalyse; Methodologie; Schüler; Selbstkonzept; Strukturgleichungsmodell
TeildisziplinPädagogische Psychologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0022-0973
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This study is a substantive-methodological synergy in which exploratory structural equation modeling is applied to investigate the factor structure of multidimensional self-concept instruments. On the basis of a sample of German students (N = 1958) who completed the Self-Description Questionnaire I and the Self-Perception Profile for Children, the results supported the superiority of exploratory structural equation modeling compared with confirmatory factor analyses for both instruments. Exploratory structural equation modeling resulted in lower factor correlations and substantively meaningful cross-loadings. The authors also proposed and contrasted 3 mechanisms for testing grade-related differences in the differentiation of self-concept facets and found no evidence of increased differentiation between Grades 3 to 6. (DIPF/Orig.)
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am17.07.2020
Empfohlene ZitierungArens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.: Examination of the structure and grade-related differentiation of multidimensional self-concept instruments for children using ESEM - In: The journal of experimental education 84 (2016) 2, S. 330-355 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-195783 - DOI: 10.1080/00220973.2014.999187
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)