search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Thorsten Kubitza: Identität - Verkörperung - Bildung. Pädagogische Perspektiven der Philosophischen Anthropologie Helmuth Plessners. Bielefeld: transcript 2005 (351 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 5 (2006) 3 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Bildung; Bildungstheorie; Pädagogik; Identität; Begriff; Philosophische Anthropologie; Anthropologie; Mensch; Leiblichkeit; Körper <Biol>; Bewusstsein; Subjektivität; Intersubjektivität; Rezeption; Plessner, Helmuth
sub-disciplineHistory of Education
Philosophy of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Thorsten Kubitza: Identität - Verkörperung - Bildung. Pädagogische Perspektiven der Philosophischen Anthropologie Helmuth Plessners. Bielefeld: transcript 2005 (351 S.; ISBN 3-89942-318-6; 28,80 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2006
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication03.09.2020
Suggested CitationJörissen, Benjamin: Thorsten Kubitza: Identität - Verkörperung - Bildung. Pädagogische Perspektiven der Philosophischen Anthropologie Helmuth Plessners. Bielefeld: transcript 2005 (351 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 5 (2006) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-197888
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)