search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Wenn Experimente misslingen... Unfälle im Chemieunterricht und deren rechtliche Folgen
Parallel titleWhen experiments fail... accidents in chemistry lessons and their legal consequences
Author GND-ID ORCID
SourceNaturwissenschaften im Unterricht. Chemie 27 (2016) 156, S. 47-48 ZDB
Document  (607 KB) (formally and content revised edition)
License of the document In copyright
Keywords (German)Chemieunterricht; Unfall; Unfallforschung; Experiment; Experimentalunterricht; Brom; Wasserstoff; Explosion; Unfallversicherung; Experimentelle Chemie; Gefahrstoff; Sicherheit; Prävention
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
Document typeArticle (journal)
ISSN0946-2139
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Unfälle im Chemieunterricht sind so selten, dass sie sich gegenüber anderen Schulunfällen prozentual nicht erfassen lassen. Passiert aber etwas, so steht es meist groß in der Zeitung; nicht selten wird das Vorgefallene auch noch gerichtlich und dienstrechtlich gewürdigt. Der Autor versucht, Gemeinsamkeiten aufzuzeigen und Sensibilität zur Prävention zu erzeugen. (Autor)
Abstract (English):Compared to other school accidents, accidents in chemistry classes are so rare that they cannot be recorded in percentage. However, if something does happen, it usually makes headlines in the media. Additionally the incident usually has a judicial impact and results in staff regulation alterations. The author highlights similarities and generates awareness for prevention. (Author)
other articles of this journalNaturwissenschaften im Unterricht. Chemie Jahr: 2016
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication02.06.2020
CitationRuppersberg, Klaus: Wenn Experimente misslingen... Unfälle im Chemieunterricht und deren rechtliche Folgen - In: Naturwissenschaften im Unterricht. Chemie 27 (2016) 156, S. 47-48 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-200685 - DOI: 10.25656/01:20068
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)