Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-205963
DOI: 10.25656/01:20596
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-205963
DOI: 10.25656/01:20596
Titel |
Sprouting entrepreneurs. Teacher's manual, Eastern Cape Province, South Africa. Grade 5 to 12 |
---|---|
Autoren |
Forcher-Mayr, Matthias;
Mahlknecht, Sabine ![]() |
Originalveröffentlichung | Johannesburg : Austrian Federal Ministry of Education, Science and Research (BMBWF) 2019, 134 S. |
veraltete Version von: | Sprouting entrepreneurs. Teacher's manual. Gauteng Province, South Africa. Grade 5 to 12 |
Dokument | Volltext (195.937 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Fachdidaktik; Geographieunterricht; Wirtschaftskunde; Landwirtschaftlicher Unterricht; Ernährungserziehung; Entwicklungszusammenarbeit; Schulgarten; Schule; Standort; Sozialraum; Soziale Benachteiligung; Informelles Lernen; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Nachhaltige Entwicklung; Unterricht; Südafrika <Staat> |
Teildisziplin | Schulpädagogik Fachdidaktik/fächerübergreifende Bildungsthemen |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-0-620-84205-1; 9780620842051 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2019 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Sprouting Entrepreneurs was developed for disadvantaged rural schools in the Eastern Cape province, South Africa. It centres around the concept of the school-based Entrepreneurship Learning Garden. Learners plan their garden creatively, plant, overcome challenges, harvest, market and sell an edible product together. They tackle key areas of entrepreneurship education, defined as spotting opportunities and turning ideas into action through which financial, social, cultural, civic and ecological value is created. Additional learning outcomes focus on healthy nutrition and food security, gardening as a vocational skill and personal development. Sprouting Entrepreneurs combines the Entrecomp framework with the capability approach and emphasises a focus on non-financial value creation in entrepreneurship education. (Authors) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 02.09.2020 |
Quellenangabe | Forcher-Mayr, Matthias; Mahlknecht, Sabine: Sprouting entrepreneurs. Teacher's manual, Eastern Cape Province, South Africa. Grade 5 to 12. Johannesburg : Austrian Federal Ministry of Education, Science and Research (BMBWF) 2019, 134 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-205963 - DOI: 10.25656/01:20596 |