details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206084
DOI: 10.25656/01:20608; 10.31244/dds.2019.04.03
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206084
DOI: 10.25656/01:20608; 10.31244/dds.2019.04.03
Original Title |
Digitalisierung und Bildungsgerechtigkeit. Die schulische Perspektive |
---|---|
Parallel title | Digitization and educational equality. The school perspective |
Authors | Drossel, Kerstin ; Eickelmann, Birgit ; Vennemann, Mario |
Source | Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 391-404 |
Document | full text (264 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungserfolg; Sekundäranalyse; Bildungsniveau; Soziale Herkunft; Digitale Medien; Medienkompetenz; Eltern; Schule; Schulform; Schüler; Leistungsbeurteilung; Digitalisierung; Gerechtigkeit; Sozioökonomische Lage; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Deutschland |
sub-discipline | Media Education Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Kopplung der sozialen Lage von Schüler*innen mit ihrem Bildungserfolg in der digitalisierten Welt wird im vorliegenden Beitrag mittels sozialer Gradienten auf der Grundlage von Sekundäranalysen der international vergleichenden IEA-Studie ICILS 2018 untersucht. Die Ergebnisse weisen unter dem Aspekt von Bildungsgerechtigkeit auf große Herausforderungen für Schulen und für das Schulsystem in Deutschland insgesamt hin. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The relationship between the social background of students and their educational success in the digitized world is examined in the present contribution by means of social gradients on the basis of secondary analyses of the international comparative IEA study ICILS 2018. In terms of educational equality, the results point to major challenges for schools and for the school system in Germany as a whole. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.02.2021 |
Citation | Drossel, Kerstin; Eickelmann, Birgit; Vennemann, Mario: Digitalisierung und Bildungsgerechtigkeit. Die schulische Perspektive - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 391-404 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206084 - DOI: 10.25656/01:20608; 10.31244/dds.2019.04.03 |