search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Digitalisierung und Bildungsgerechtigkeit. Die schulische Perspektive
Parallel titleDigitization and educational equality. The school perspective
Authors
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 391-404 ZDB
Document  (264 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Kopplung der sozialen Lage von Schüler*innen mit ihrem Bildungserfolg in der digitalisierten Welt wird im vorliegenden Beitrag mittels sozialer Gradienten auf der Grundlage von Sekundäranalysen der international vergleichenden IEA-Studie ICILS 2018 untersucht. Die Ergebnisse weisen unter dem Aspekt von Bildungsgerechtigkeit auf große Herausforderungen für Schulen und für das Schulsystem in Deutschland insgesamt hin. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The relationship between the social background of students and their educational success in the digitized world is examined in the present contribution by means of social gradients on the basis of secondary analyses of the international comparative IEA study ICILS 2018. In terms of educational equality, the results point to major challenges for schools and for the school system in Germany as a whole. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.02.2021
CitationDrossel, Kerstin; Eickelmann, Birgit; Vennemann, Mario: Digitalisierung und Bildungsgerechtigkeit. Die schulische Perspektive - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 391-404 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206084 - DOI: 10.25656/01:20608; 10.31244/dds.2019.04.03
export files

share content at social platforms