search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Using insights from video games to support formal education. A conceptual exploration
Parallel titleDie Nutzung von Erkenntnissen aus Videospielen für den formalen Unterricht. Eine konzeptionelle Annäherung
Authors
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 405-421 ZDB
Document  (271 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This article draws upon findings from research on the effects of gaming, educational psychology, teacher professionalism as well as school improvement, to develop a framework for linking video game activities to formal education. This framework uses video game achievements - virtual trophies received for completing tasks or mastering challenges - as a proxy indicator for the development of competencies relevant to formal education. The authors suggest that this knowledge can be harnessed to improve teaching and learning, in particular teacher perceptions, teaching skills, and, ultimately, measurable changes in students' learning. Showing teachers what students can actually do and are already doing (in video games) could help them better understand areas of strength and interest of their students. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Beitrag führt Erkenntnisse aus der Erforschung der Wirkung von Computerspielen, der Psychologie sowie der Schulentwicklungsforschung zusammen, um Ansätze eines Konzepts zur Nutzung von Daten aus Videospielen zur Unterstützung von formalen Lehr-Lernsettings zu präsentieren. In diesem Ansatz werden Daten basierend auf sogenannten "Achievements" - virtuellen Auszeichnungen oder Trophäen in Videospielen - als Behelfsindikatoren für die Entwicklung von für die formale Bildung relevanten Kompetenzen genutzt. Derartiges Wissen könnte u. a. dazu genutzt werden, Lehr-Lernsettings zu unterstützen, z. B. durch veränderte Perspektiven der Lehrkräfte auf die Fähigkeiten von Schüler*innen. Wissen um Kompetenzen von Kindern und Jugendlichen (aus Videospielen) könnte Lehrkräfte dabei unterstützen, eine kompetenzorientierte Perspektive auf Schüler*innen zu entwickeln, welche sich letztendlich messbar auf den Lernerfolg in formalen Lehr-Lernsettings niederschlagen könnte. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.02.2021
CitationTulowitzki, Pierre; Bremm, Nina; Brown, Chris; Krammer, Georg: Using insights from video games to support formal education. A conceptual exploration - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 405-421 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206096 - DOI: 10.25656/01:20609; 10.31244/dds.2019.04.04
export files

share content at social platforms