Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (Index Terms: COMPUTERSPIEL) delivered 74 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 1 Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 Das kannst du besser - versuch's gleich noch einmal! Applied Games und ihre EntwicklungMüller, Cornelius PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Educational Sociology 2014 2 Fritz, J. (Hrsg.)(1995): Warum Computerspiele faszinieren. Empirische Annäherungen an Nutzung und Wirkung von Bildschirmspielen. Weinheim: Juventa (255 Seiten; DM 39,80) [Rezension]Fromm-Klein, Ingrid PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Educational Psychology 1996 3 Anfang falsch, alles falsch – zur Digitalisierung der LebensweltHumer, Stephan G. PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Educational Sociology 2011 4 Serious games taken seriouslySwertz, Christian PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Media Education 2009 5 Game-Based Learning. Spielend Lernen?Le, SonWeber, PeterEbner, Martin PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Media Education 2013 6 Wenn Spiele neue Räume erobernLehmann, Thomas PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Educational Sociology 2014 7 Gewalt in Computerspielen: Das Internet als Ort der Distribution und DiskussionNagenborg, Michael PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Media Education, Educational Psychology 2005 8 Dittler, Ullrich (1993): Software statt Teddybär. Computerspiele und die pädagogische Auseinandersetzung. München: Reinhardt (149 Seiten; DM 29,80) [Rezension]Fromm-Klein, Ingrid PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Educational Psychology 1994 9 Feibel, T. (2004): Killerspiele im Kinderzimmer. Was wir über Computer und Gewalt wissen müssen. Düsseldorf: Patmos (180 Seiten; € 14,90) [Rezension]Latzko, Gabriele PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Educational Psychology 2006 10 Spielspaß ohne Risiko - macht Kinder und Erwachsene frohDammer, Karl-Heinz PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Media Education 1992 11 Online-Rollenspiele in der LehrkräfteausbildungKunze, JanaMohr, SonjaIttel, Angela PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2016 12 Homo ludens vs. Homo oeconomicus. Digitales Spiel zwischen Kontrolle, Ökonomie und befreitem AgierenGeisler, Martin PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Media Education 2020 13 Wie Schüler die Spielsimulation "Fish Banks" erleben. Zwischen komplexer Dynamik und einem ökologisch sozialen DilemmaPfligersdorffer, Georg PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences 2002 14 Computerspiele als Bildungsmedien? Analysen und Überlegungen zum Globalstrategiespiel CivilizationHellmanzik, Timm GerdMathie, Dennis PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Adult Education / Further Education, Media Education 2024 15 Das Bild im Monitor. System und Oberfläche in der ComputerspielrhetorikSchrape, Niklas PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Media Education 2011 16 Jugendgefährdung durch Video- und Computerspiele? Diskussion der Risiken im Horizont internationaler ForschungsergebnisseSacher, Werner PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Media Education 1993 17 Kompetenzförderliche Potenziale unterhaltender ComputerspieleGebel, Christa PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Media Education 2006 18 Risiko Video- und Computerspiele? Eine Studie über Video- und Computerspielnutzung und Aggression bei 12- und 16- jährigen JugendlichenSchiller, Eva-MariaStrohmeier, DagmarSpiel, Christiane PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Educational Psychology 2009 19 Le rapport des élèves du secondaire aux jeux électroniques ainsi qu’à l’usage scolaire de logiciels ludo-éducatifsLarose, FrançoisPalm, StéphaneGrenon, VincentHasni, AbdelkrimLessard, Yvan PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Media Education 2005 20 „... dieser Youtuber, der hat ganz viele krasse Maps bei Minecraft gefunden“. YouTube-Stars, Games und Kosten aus Sicht von 10- bis 12-Jährigen. Ausgewählte Ergebnisse der MonitoringstudieGebel, ChristaSchubert, GiselaGrimmeisen, LilianWagner, Ulrike PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Media Education 2016 21 Spielend Literaturgeschichte lernen. Computerspiele im Deutschunterricht am Beispiel von "The Lion's Song"Dorostkar, Niku PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2021 22 Wie Grundschüler sich die Erde im Weltall vorstellen - eine Untersuchung von SchülervorstellungenSommer, Cornelia PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences 2002 23 Pöttinger, Ida/Ganguin, Sonja (Hrsg.): Lost? Orientierung in Medienwelten. Konzepte für Pädagogik und Medienbildung. [Hrsg.: Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur in der Bundesrepublik Deutschland (GMK) e.V.]. Bielefeld: GMK 2008. 208 S., EUR 12,50 [Rezension]Grafe, Silke PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Media Education 2009 24 Kinder am Computer. Lernhilfe oder Spielzeug?Leu, Hans Rudolf PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Media Education 1991 25 Gewinnt der Mensch nur da, wo er spielt? Ein Essay über Gamification zur Bewältigung von Anforderungen der ArbeitsweltGrünberger, Nina PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Adult Education / Further Education, Media Education 2014 26 Quests, Raids. Level Up ... Game Over?! Erfolgsfaktoren von Gamification in der HochschullehreRaichle, Nico PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Higher Education 2016 27 Rules of the new web-supported negotiation game "SurfingGlobalChange". Game for your mark!Ahamer, Gilbert PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Higher Education 2004 28 DJI Projekt "Apps für Kinder". Spiele für zwischendurch: Casual Games und Free-to-play-Angebote. Trendanalyse Nr. 2.Urlen, Marc PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, General Educational Science, Media Education 2017 29 Pädagogischer Umgang mit Computerspielen. Anmerkungen zu einem medienpädagogischen ExperimentPilarczyk, Ulrike PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Media Education, Higher Education 2003 30 Aus Spiel wird Ernst: Vom Verlassen des Zauberkreises, der Allgegenwärtigkeit digitaler Systeme und Musikvideospielen im SchulunterrichtClaussen, Jan Torge PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Teaching Didactics/Teaching Music and Arts 2017 31 Animating mastery. Navigational play as integrative learningUnderwood, CharlesMahmood, Mara WelshPranzetti, Dirce M. F.Toloza de O. Costa, Maria Cecília PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Social Work and Social Pedagogy 2016 32 Exploring gamification in digital learning environments. Conceptual and empirical foundations for gamification designsSchöbel, Sofia PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Qualifikationsarbeit (Dissertation, Habilitationsschrift), Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Media Education 2020 33 Die unheimlichen Miterzieher – Internet und Computerspiele und ihre Wirkungen auf Kinder und JugendlicheHornung, AntjeLukesch, Helmut PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Educational Psychology 2009 34 Unbeherrschte oder Zügellose? Eine aristotelische Klassifikation und ihre Koppelung mit Fritz' These der Gewaltrahmungskompetenz bei extensiven Nutzern gewaltorientierter ComputerspieleKassis, Wassilis PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Media Education 2007 35 E-Sport - Ambivalenzen und Herausforderungen eines globalen, jugendkulturellen PhänomensGroen, MaikeJäkel, HannahTillmann, AngelaZüchner, Ivo PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Educational Leisure Research and Physical Education, Educational Sociology 2020 36 Organisationsentwicklung, Digitalisierung und Lehr-Lernkultur. Ermöglichung von Bildungsprozessen durch spielbasiertes LernenNiedermeier, SandraMüller-Kreiner, Claudia PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Adult Education / Further Education, Media Education 2017 37 Ein Experiment zum Effekt der spielbasierten Gestaltung auf die Akzeptanz einer medienbasierten LernumgebungNistor, NicolaeJasper, MichaelMüller, MarionFuchs, Thomas PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Media Education 2014 38 Gamification: Die bijektive Abbildung zwischen Minecraft und sozialen Kompetenzen im SchulalltagKoller, BernhardKoller, Adina PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Media Education, Educational Sociology 2016 39 Game-Based-Learning in Aus- und Weiterbildung – von der Idee zur UmsetzungNiedermeier, SandraMüller, Claudia PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Vocational Education and Training, Media Education 2016 40 Digitale Spiele und ihr Potenzial als Bildungs- und LernräumeStaudacher, Nikolaus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Adult Education / Further Education, Media Education 2019 41 Fast Expansion oder doch 4-Gate-Push? Kompetenzerwerb und Transfer beim Spielen von Echtzeit-Strategiespielen im Mehrspielermodus am Beispiel von StarCraft II – Wings of LibertySteininger, AndreasSwertz , Christian PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Media Education 2013 42 MEDIENIMPULSE. Beiträge zur Medienpädagogik 2009–2011Barberi, Alessandro [Hrsg.] Berger, Christian [Hrsg.] Berger, Jennifer [Hrsg.] Krucsay, Susanne [Hrsg.] Rosenstingl, Herbert [Hrsg.] Swertz, Christian [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Media Education 2012 43 Adaptive learning environments as serious gamesSwertz, ChristianSchmölz, AlexanderForstner, AlexandraStreicher, Alexander PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Media Education 2013 44 Building zones of proximal development with computer games in a UC Links after-school programLecusay, Robert PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Social Work and Social Pedagogy, Educational Psychology 2014 45 Planung, Entwicklung und Einsatz von Serious Games in der beruflichen WeiterbildungPonsold, Una PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Adult Education / Further Education, Media Education 2022 46 Mit Classcraft motivierend Wirtschaft – Arbeit – Haushalt (WAH) unterrichtenGerdes, SinahSenn, Corinne PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Media Education 2019 47 [Von] Old Shatterhand zu Super Mario Land? Die moderne Freizeit-, Spiel- und Unterhaltungswelt der Game-Boy-KinderFromme, JohannesNahrstedt, Wolfgang PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Educational Leisure Research and Physical Education, Media Education 1992 48 Using insights from video games to support formal education. A conceptual explorationTulowitzki, PierreBremm, NinaBrown, ChrisKrammer, Georg PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Media Education, Educational Psychology 2019 49 Persuasion und Wissenserwerb durch Serious Games im PolitikunterrichtMotyka, Marc PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy 2012 50 "Für mich ist Computerspielen gerade einfach ein sehr, sehr großer Teil von meinem Leben". Eine qualitative Analyse zur persönlichkeitsbildenden Bedeutung des Computerspielens Adoleszenter im Zuge von COVID-19Reisenhofer, ChristinGruber, Andreas PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Media Education, Educational Psychology 2024 51 Digitale Kinderkulturen im Grundschulalter. Subway-Surfing in postdigitalen RäumenBrämer, MartinCarnap, Anna PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Media Education 2024 52 Computer literacy im Vergleich zwischen Nationen, Schulformen und GeschlechternWirth, JoachimKlieme, Eckhard PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Media Education 2002 53 Manfred Spitzer: Vorsicht Bildschirm! Elektronische Medien, Gehirnentwicklung, Gesundheit und Gesellschaft (Reihe Transfer ins Leben, Bd. 1). Stuttgart: Ernst Klett Verlag 2005 (303 S.) [Rezension]Bopp, Matthias PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Media Education 2006 54 Mediale Gewalt. Wirkungstheorien und sozialpädagogische Möglichkeiten der Medienkompetenzentwicklung junger RezipientenNixdorf, Christian Philipp PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Abschlussarbeit (Bachelor, Master, Diplom, Magister), Social Work and Social Pedagogy, Media Education 2007 55 Zur Entwicklung eines interaktiven Verfahrens der Sprachstandsermittlung bei mehrsprachig aufwachsenden Kindern. Von der Idee zu ersten UmsetzungsschrittenRoche, JörgJessen, MoikenWeidinger, NicoleBehrens, HeikeHaberzettl, StefanieHasselhorn, MarcusIfenthaler, DirkKapica, NataliaKecker, GabiKlein, WolfgangMadlener, KarinPagonis, GiulioSchug, MaikeSkoruppa, KatrinTerrasi-Haufe, ElisabettaThissen, Frank PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Other Thematic Areas 2016 56 Lernumgebungen an der Hochschule. Auf dem Weg zum Campus von morgenSkerlak, Tina [Hrsg.] Kaufmann, Helen [Hrsg.] Bachmann, Gudrun [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Media Education, Higher Education 2014 57 Spiel versus Leben. Wie Computerspiele unser Leben verändern. Ein Projekt für und mit JugendlichenMauruschat, Fabian [Hrsg.] Rürup, Matthias [Hrsg.] Schäfer, Timothy [Hrsg.] Schledjewski, Janine [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Educational Leisure Research and Physical Education, Media Education 2017 58 Künstliche Intelligenz in der Hochschulbildung. Chancen und Grenzen des KI-gestützten Lernens und LehrensSchmohl, Tobias [Hrsg.] Watanabe, Alice [Hrsg.] Schelling, Kathrin [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Peer-Review, Media Education, Higher Education 2023 59 "Ältermachen ist immer die Faustregel". Online-Angebote, Datenauswertung und personalisierte Werbung aus Sicht von Jugendlichen. Ausgewählte Ergebnisse der Monitoring-StudieStecher, SinaBamberger, AnjaGebel, ChristaBrüggen, Niels PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Social Work and Social Pedagogy, Media Education 2021 60 "Also meistens ist dein Geld weg, wenn du FIFA-Packs kaufst". Der Umgang von 12- bis 14-Jährigen mit Monetarisierungsmodellen in Online-Games. KurzfassungJennewein, NadjaSchmidt, LenaGebel, ChristaBrüggen, Niels PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Empirical Educational Research, Media Education 2025 61 "Also meistens ist dein Geld weg, wenn du FIFA-Packs kaufst". Der Umgang von 12- bis 14-Jährigen mit Monetarisierungsmodellen in Online-Games. Ausgewählte Ergebnisse der Monitoring-StudieJennewein, NadjaSchmidt, LenaGebel, ChristaBrüggen, Niels PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Empirical Educational Research, Media Education 2025 62 Bildung für nachhaltige Entwicklung: Kontroversen und DebattenDeutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Kommission Bildung für eine Nachhaltige Entwicklung. Tagung (2023 : Heidelberg) PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Environmental Education 2025 63 Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und BenachteiligungBetz, Joachim [Hrsg.] Schluchter, Jan-René [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Special Education, Media Education 2023 64 Transformation in Bildung und Hochschule. Ansätze zur Gestaltung von Unterricht, Lehre und ForschungBlank, Jennifer [Hrsg.] Niederhafner, Eva [Hrsg.] Bleicher, André [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Higher Education 2025 65 Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denkenRummler, Klaus [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Media Education, Higher Education 2014 66 Gemeinschaften in neuen Medien. Forschung zu Wissensgemeinschaften in Wissenschaft, Wirtschaft, Bildung und öffentlicher Verwaltung. 21. Workshop GeNeMe '18, Gemeinschaften in Neuen Medien. Dresden, 24.-26.10.2018Workshop GeNeMe (21. : 2018 : Dresden) PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Media Education 2018 67 Gemeinschaften in neuen Medien. Erforschung der digitalen Transformation in Wissenschaft, Wirtschaft, Bildung und öffentlicher Verwaltung. 22. Workshop GeNeMe '19, Gemeinschaften in Neuen Medien. Dresden, 10.-11.10.2019Workshop GeNeMe (22. : 2019 : Dresden) PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Media Education 2019 68 Gemeinschaften in Neuen Medien. Von hybriden Realitäten zu hybriden Gemeinschaften. 23. Workshop GeNeMe '20, Gemeinschaften in Neuen Medien. Dresden, 07.-09.10.2020Workshop GeNeMe (23. : 2020 : Dresden) PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Media Education 2020 69 Grundschule und Digitalität. Grundlagen, Herausforderungen, PraxisbeispieleIrion, Thomas [Hrsg.] Peschel, Markus [Hrsg.] Schmeinck, Daniela [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Media Education 2023 70 Persönlichkeitsbildung in Zeiten von DigitalisierungDeutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Kommission Pädagogik und Humanistische Psychologie. Jahrestagung (2021 : online) PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Peer-Review, Media Education, Educational Psychology 2024 71 Hochschullehre postdigital. Lehren und Lernen neu gestaltenDeutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik. Jahrestagung (50. : 2022 : Paderborn) PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Media Education, Higher Education 2024 72 Psychoanalytische Pädagogik: Perspektiven auf das kindliche SpielHerbsttagung "Kindliches Spiel" (2023 : Ludwigsburg) PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Differential Educational Research, Educational Psychology 2024 73 Herausforderungen und Zukunftsperspektiven für den SachunterrichtSchmeinck, Daniela [Hrsg.] Michalik, Kerstin [Hrsg.] Goll, Thomas [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics 2023 74 Bildungsmedien für ErwachseneInternationale Gesellschaft für Schulbuch- und Bildungsmedienforschung. Jahrestagung (2023 : Gdańsk) PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Adult Education / Further Education, Media Education 2024 result list settings fullfill mark all 1 PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms Teile diese Seite: