Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Originaltitel
Development of an Albanian version of the questionnaire on teacher-student interaction
ParalleltitelRazvoj albanske razlicice vprasalnika o interakciji med uciteljem in ucencem
Autoren ORCID;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 10 (2020) 3, S. 145-169
Dokument
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Fragebogen; Lehrer-Schüler-Interaktion; Schüler-Lehrer-Beziehung; Grundschule; Schüler; Wahrnehmung; Lehrer; Einflussfaktor; Anpassung; Erhebungsinstrument; Testtheorie; Testkonstruktion; Reliabilität; Validität; Faktorenanalyse; Albanien; Kosovo
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Pädagogische Psychologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):A questionnaire for studying teacher-student interaction in Albanian contexts was developed with extensive coverage in the field of educational psychology. The purpose was to adapt and develop an Albanian version of the widely used tool, the Questionnaire on Teacher-Student Interaction. The teacher-student relationship has been found to be very significant in many studies. Students’ academic achievements, emotional and social development, classroom group dynamics, and school dropouts are just some of the issues to be influenced by the nature of the established teacher-student relationship. To better measure students’ perceptions of teachers, clinical scientific data on personality interactions have been adapted and transferred to the contexts of education. With a sample of 300 subjects, the Questionnaire on Teacher-Student Interaction underwent necessary procedures and statistical analyses. Consequently, the original American version of 64 items resulted in 54 items in the Albanian version. Results confirm the reliability and validity of the questionnaire in the Albanian language and reconfirm its general usage for diverse cultures and contexts. Finally, through this study, the dimensions of teacher-student interactions were also measured and documented in the Kosovo context. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2020
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am12.10.2020
Empfohlene ZitierungBerisha Kida, Edona; Karaj, Theodhori: Development of an Albanian version of the questionnaire on teacher-student interaction - In: CEPS Journal 10 (2020) 3, S. 145-169 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207918 - DOI: 10.26529/cepsj.451
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)