search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mehrsprachigkeit ab dem Vorschulalter in Deutschland - ein Konzept orientiert an der empirischen Realität
Parallel titleMultilingualism from the pre-school age in Germany - a concept orientated at the empiric reality
Author
SourceFrankfurt am Main : DIPF 2009, 12 S.
Document  (235 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):In Deutschland liegt, trotz aller nationalstaatlichen Bemühungen nach dem Prinzip "eine Nation - eine Sprache", empirisch sprachliche Vielfalt vor. In diesem Text wird als Alternative zur einseitigen Deutschförderung ein Konzept zur Förderung von Mehrsprachigkeit für alle Kinder ab dem Vorschulalter vorgestellt. (Autor)
Abstract (English):In Germany exists empirically, in spite of the efforts by the German nation state following the principle "a Nation - one language", linguistic diversity. This article presents as an alternative to the one-way promotion of the German language a concept, that encourages multilingualism for all children from the pre-school age. (author)
Statistics
Checksums
Date of publication25.11.2009
CitationCarroll, Claudia: Mehrsprachigkeit ab dem Vorschulalter in Deutschland - ein Konzept orientiert an der empirischen Realität. Frankfurt am Main : DIPF 2009, 12 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-20851 - DOI: 10.25656/01:2085
export files

share content at social platforms