details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-opus-20851
DOI: 10.25656/01:2085
URN: urn:nbn:de:0111-opus-20851
DOI: 10.25656/01:2085
Original Title |
Mehrsprachigkeit ab dem Vorschulalter in Deutschland - ein Konzept orientiert an der empirischen Realität |
---|---|
Parallel title | Multilingualism from the pre-school age in Germany - a concept orientated at the empiric reality |
Author | Carroll, Claudia |
Source | Frankfurt am Main : DIPF 2009, 12 S. |
Document | full text (235 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Sprachenvielfalt; Mehrsprachigkeit; Sprachförderung; Immersion; Vorschulalter; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2009 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | In Deutschland liegt, trotz aller nationalstaatlichen Bemühungen nach dem Prinzip "eine Nation - eine Sprache", empirisch sprachliche Vielfalt vor. In diesem Text wird als Alternative zur einseitigen Deutschförderung ein Konzept zur Förderung von Mehrsprachigkeit für alle Kinder ab dem Vorschulalter vorgestellt. (Autor) |
Abstract (English): | In Germany exists empirically, in spite of the efforts by the German nation state following the principle "a Nation - one language", linguistic diversity. This article presents as an alternative to the one-way promotion of the German language a concept, that encourages multilingualism for all children from the pre-school age. (author) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 25.11.2009 |
Citation | Carroll, Claudia: Mehrsprachigkeit ab dem Vorschulalter in Deutschland - ein Konzept orientiert an der empirischen Realität. Frankfurt am Main : DIPF 2009, 12 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-20851 - DOI: 10.25656/01:2085 |