search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Dirk Randoll / Ines Graudenz / Jürgen Peters: Bildungserfahrungen an Freien Alternativschulen. Eine Studie über Schüleraussagen zu Lernerfahrungen und Schulqualität. Wiesbaden: Springer VS 2017 (153 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 6 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Bildung; Schule; Schulqualität; Alternativschule; Lernen; Lernerfahrung; Bildungserfahrung; Empirische Untersuchung; Umfrage; Studie
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Dirk Randoll / Ines Graudenz / Jürgen Peters: Bildungserfahrungen an Freien Alternativschulen. Eine Studie über Schüleraussagen zu Lernerfahrungen und Schulqualität. Wiesbaden: Springer VS 2017 (153 S.; ISBN 978-3-658-14636-8; 29,99 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2017
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.11.2020
CitationPauling, Sven: Dirk Randoll / Ines Graudenz / Jürgen Peters: Bildungserfahrungen an Freien Alternativschulen. Eine Studie über Schüleraussagen zu Lernerfahrungen und Schulqualität. Wiesbaden: Springer VS 2017 (153 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-208844 - DOI: 10.25656/01:20884
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)