Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
All-day schools and social work. A Swiss case study
Autoren GND-ID ORCID; ; ORCID; ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 7 (2019) 1, S. 60-68 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Ganztagsschule; Freizeit; Außerunterrichtliche Aktivität; Außerunterrichtliche Betreuung; Soziale Arbeit; Einstellung ; Schülerleistung; Lehrer; Schüler; Eltern; Schweiz
TeildisziplinSchulpädagogik
Sozialpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-7423; 2196-3673
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):All-day schools are becoming more widespread in Switzerland. They enable pupils to participate in lunchtime and extracurricular activities organized and supervised mostly by social workers. Qualitative data were collected for a project on newly implemented area-wide all-day schools in Zurich, Switzerland's largest city. The research was funded by the Swiss National Science Foundation (SNSF). Findings indicate that the resulting structural, pedagogical, spatial, and staff changes significantly impact the social work setting. The importance and potential of social work needs to be better communicated to the all-day school community. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2019
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v7i1.05
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am12.03.2021
QuellenangabeChiapparini, Emanuela; Scholian, Andrea; Schuler, Patricia; Kappler, Christa: All-day schools and social work. A Swiss case study - In: International journal for research on extended education : IJREE 7 (2019) 1, S. 60-68 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-216238 - DOI: 10.25656/01:21623
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)