Detailanzeige
| Titel |
Causality, technology and instruction |
|---|---|
| Autor | Bednarz, John Jr. |
| Originalveröffentlichung | Zeitschrift für Pädagogik 64 (2018) 3, S. 394-410 |
| Dokument | Volltext (683 KB) |
| Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
| Schlagwörter (Deutsch) | Bildungstheorie; Pädagogik; Pädagogisches Denken; Beobachtung; Unterrichtstheorie; Unterricht; Technologie; Kausalität; Wirkung; Luhmann, Niklas |
| Teildisziplin | Allgemeine Erziehungswissenschaft |
| Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
| ISSN | 0044-3247; 00443247 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2018 |
| Begutachtungsstatus | Peer-Review |
| Abstract (Englisch): | No teacher can proceed without the conviction that he/she can produce a change in the students he/she teaches. Causality therefore has always formed an integral part of pedagogical thinking. However, initial attempts, to incorporate causality into pedagogical theory failed. As a result, causality was then rejected. More recently, however, research in psychology, sociology, and organizational theory sought to re-introduce causality in ways that enable its incorporation into pedagogical theory. But even these efforts were not without problems. Second-order observation takes a step back from this endeavor to see what distinctions are made in attributing causes, and which ones are not. (DIPF/Orig.) |
| weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2018 |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Eintrag erfolgte am | 04.05.2021 |
| Quellenangabe | Bednarz, John Jr.: Causality, technology and instruction - In: Zeitschrift für Pädagogik 64 (2018) 3, S. 394-410 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218279 - DOI: 10.25656/01:21827 |