details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218535
DOI: 10.25656/01:21853; 10.31244/dds.2020.03.07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218535
DOI: 10.25656/01:21853; 10.31244/dds.2020.03.07
Original Title |
Wirksame Qualifizierung von Schulleitungen. Erfahrungen aus der Werkstatt "Schule leiten" der Deutschen Schulakademie |
---|---|
Parallel title | Efficient qualification of school principals. Experiences from the workshop "Schule leiten" ["school leadership"] of the Deutsche Schulakademie [German School Academy] |
Authors | Ilsemann, Cornelia von; Kretschmer, Wilfried |
Source | Die Deutsche Schule 112 (2020) 3, S. 317-323 |
Document | full text (260 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulleiter; Qualifizierung; Workshop; Schulleitung; Tätigkeitsbericht; Professionalisierung; Bildungsangebot; Weiterbildung; Schulentwicklung; Handlungskompetenz; Führung; Kompetenz; Teilnehmer; Erfahrungsbericht; Selbsteinschätzung; Effektivität; Lernerfolg; Einflussfaktor; Saarland; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Adult Education / Further Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Welche Bedingungen gibt es für die gelingende Konstruktion einer praxisnahen Schulleitungsprofessionalisierung, die gleichermaßen attraktiv und wirksam gestaltet ist? Antworten auf diese Frage leiten die Autor*innen aus ihren Erfahrungen mit der Werkstatt „Schule leiten“ der Deutschen Schulakademie ab. Sie setzen damit einen Impuls für neue Forschungsfragen zur Professionalisierung von Führungskräften in Schulen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | What are the conditions for the successful construction of a practice-oriented professionalisation of school management that is both attractive and effective? The authors derive answers to this question from their experiences with the Werkstatt “Schule leiten” [Workshop “Leading Schools”] of the German School Academy. In doing so, they set an impulse for new research questions on the professionalisation of managers in schools. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 26.03.2021 |
Citation | Ilsemann, Cornelia von; Kretschmer, Wilfried: Wirksame Qualifizierung von Schulleitungen. Erfahrungen aus der Werkstatt "Schule leiten" der Deutschen Schulakademie - In: Die Deutsche Schule 112 (2020) 3, S. 317-323 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218535 - DOI: 10.25656/01:21853; 10.31244/dds.2020.03.07 |