Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Originaltitel
Reading picture books in preschool and lower grades of primary school
ParalleltitelBranje slikanic v vrtcu in nizjih razredih osnovne sol
Autor GND-ID
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 11 (2021) 1, S. 9-26
Dokument
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Bilderbuch; Lesen; Schüler; Visuelle Wahrnehmung; Vorschulerziehung; Grundschule; Text-Bild-Beziehung; Lesekompetenz; Medienkompetenz; Erzieher; Lehrer; Fragebogenerhebung; Slowenien
TeildisziplinMedienpädagogik
Fachdidaktik/Sprache und Literatur
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article introduces the results of a research survey that involved 443 preschool and classroom teachers. The objective of the investigation was to discover teachers’ views on making picture book reading a part of the teaching process, how picture book reading was incorporated, and how a productive visual response to a picture book was designed. The results indicated that the surveyed teachers do consider picture books to be appropriate, not only for very young children, and they had no difficulties selecting an appropriate picture book. Half of the respondents noted that children or students visually expressed their impressions after reading a picture book. The replies also indicated that, as regards picture books within the teaching process, unused potential remains in terms of developing children’s visual and multimodal literacy. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2021
zusätzliche URLsDOI: 10.26529/cepsj.554
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am31.03.2021
QuellenangabeBatic, Janja: Reading picture books in preschool and lower grades of primary school - In: CEPS Journal 11 (2021) 1, S. 9-26 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218880 - DOI: 10.25656/01:21888
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)