Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219464
DOI: 10.25656/01:21946; 10.31244/9783830993254
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219464
DOI: 10.25656/01:21946; 10.31244/9783830993254
Titel |
Supplemental instruction II. Student learning processes |
---|---|
Weitere Beteiligte | Strømmen-Bakhtiar, Abbas [Hrsg.]; Helde, Roger [Hrsg.]; Suzen, Elisabeth [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Münster ; New York : Waxmann 2021, 161 S. |
gehört zu: | Supplemental instruction I. Digital technologies |
Supplemental instruction III. Organisation and leadership | |
Dokument | Volltext (2.365 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Lernprozess; Student; Ergänzungsunterricht; Hochschulbildung; Hochschule; Tutorensystem; Lernen; Lernaktivität; Peer Group; Peer Group Teaching; Lernmethode; Lernplattform; Online; Digitalisierung; Lernpsychologie; Studium; Abbruch; Tutor; Rollenverhalten; Leistung; Leitung; Rollenverständnis; Phänomenologie; Beratung; Kleingruppe; Vergleich; Lehrmethode; Partizipation; E-Learning; Versagen; Lernbegleitung; Führung; Führungskompetenz; Empirische Untersuchung; Studie; Fragebogenerhebung; Interview; Schweden; Belgien; Norwegen; USA |
Teildisziplin | Pädagogische Psychologie Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-8309-4325-9; 978-3-8309-9325-4; 9783830943259; 9783830993254 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2021 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Supplemental Instruction is a program designed to support students in their learning process. The program consists of advanced students supervising new students, where the purpose is to improve students’ performance and reduce the risk of interruption of studies. Supplemental Instruction was established almost 50 years ago and is used today in universities around the world. This book is about student learning processes and Supplemental Instruction, which includes everything from learning activities in SI to developing guidance skills of leaders and more. The book also deals with a comparison of Supplemental Instruction with other group-oriented learning activities, and practical aspects of the programme. The book is aimed at anyone who is concerned about study quality in higher education. The contributors are researchers and lecturers at various universities from several countries. The book is part of a trilogy on Supplemental Instruction, where the themes for the other books are “Digital Technologies” and “Organisation and Leadership”. (DIPF/Orig.) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 14.04.2021 |
Quellenangabe | Strømmen-Bakhtiar, Abbas [Hrsg.]; Helde, Roger [Hrsg.]; Suzen, Elisabeth [Hrsg.]: Supplemental instruction II. Student learning processes. Münster ; New York : Waxmann 2021, 161 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219464 - DOI: 10.25656/01:21946; 10.31244/9783830993254 |