search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schwund im Lehramtsstudium
Parallel titleDecrease of teacher students
Authors
SourceDie Deutsche Schule 112 (2020) 4, S. 381-398 ZDB
Document  (986 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Lehramtsstudium weist bundesweit vergleichsweise gute Erfolgs- bzw. Abbruchsquoten auf. In Mecklenburg-Vorpommern werden die Studienverläufe von Lehramtsstudierenden genau nachgezeichnet. Differenziert nach angestrebter Schulform zeigt sich, dass vor allem im Sekundarbereich ein Großteil des Lehrkräftenachwuchses aus den Kohorten scheidet und Schwund nicht mit Abbruch gleichzusetzen ist, sondern differenzierter betrachtet werden muss. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Throughout Germany, teacher education courses show relatively good success and dropout rates. In Mecklenburg-Vorpommern, the courses of study are precisely traced. Differentiating these data according to the target school type reveals that a large proportion of the next generation of teachers is lost at university, especially at secondary level. However, leaving the cohort cannot be equated with dropping out, but must be viewed in a more differentiated manner. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.04.2021
CitationGüldener, Torben; Schümann, Nils; Driesner, Ivonne; Arndt, Mona: Schwund im Lehramtsstudium - In: Die Deutsche Schule 112 (2020) 4, S. 381-398 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219525 - DOI: 10.25656/01:21952; 10.31244/dds.2020.04.03
export files

share content at social platforms