search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Nationale Erziehung oder weltbürgerliche Bildung? Moralischer Universalismus als pädagogisch-praktische Kategorie
Author GND-ID
SourceBenner, Dietrich [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]; Otto, Hans-Uwe [Hrsg.]: Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 45-57. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 29)
Document  (1.335 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildung; Bildungstheorie; Bildungsgeschichte; Demokratie; Demokratische Bildung; Erziehung; Nation; Nationalerziehung; Weltbürger; Politik; Moral; Universalismus; Kulturelle Identität; Anthropologie; Sozialisation; Sprache; Geschichte <Histor>; Entwicklungspsychologie; Bewusstsein; Durkheim, David Emile; Fichte, Johann Gottlieb; Kohlberg, Lawrence
sub-disciplineHistory of Education
General Educational Science
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41129-4; 3407411294
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication07.06.2021
CitationBrumlik, Micha: Nationale Erziehung oder weltbürgerliche Bildung? Moralischer Universalismus als pädagogisch-praktische Kategorie - In: Benner, Dietrich [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]; Otto, Hans-Uwe [Hrsg.]: Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 45-57. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 29) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-223291 - DOI: 10.25656/01:22329
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)