search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Qualitative Befragung von Lehrkräften zum Nutzen eines Interessenfragebogen für Schüler:innen
Parallel titleA qualitative survey on the use of an interest questionnaire for students
Authors
SourceBildungsforschung (2021) 1, S. 1-20 ZDB
Document  (1.499 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Interesse ist eine wichtige Komponente gelingender Lernprozesse. Wie können aber Lernende unterstützt werden, ihre eigenen Interessen zu erkennen? Und wie nutzen Lehrkräfte diagnostische Informationen dieser Art? Es werden theoretische Grundlagen zu Interesse und zur Interessendiagnostik vorgestellt, um dann einen Interessenfragebogen als pädagogisches Diagnostikinstrument einzuführen. Eine Analyse von acht Interviews mit Lehrkräften gibt Einschätzungen zum Nutzen des Interessenfragebogens wieder. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Interest is an important component of learning processes. How can learners be supported to recognize their own interest? How do teachers use this kind of information? Theoretical foundation of interest and interest diagnostics are presented in order to introduce an interest questionnaire as a pedagogical diagnostic tool. An analysis of eight interviews presents findings on the usefulness of the questionnaire. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.07.2021
CitationVohrmann, Anne; Wieding, Nele von: Qualitative Befragung von Lehrkräften zum Nutzen eines Interessenfragebogen für Schüler:innen - In: Bildungsforschung (2021) 1, S. 1-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225585 - DOI: 10.25656/01:22558; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.321
export files

share content at social platforms