Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229071
DOI: 10.25656/01:22907; 10.3224/ijree.v4i2.25783
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229071
DOI: 10.25656/01:22907; 10.3224/ijree.v4i2.25783
Titel |
Extended education and externalizing behavior. Utilization intensity, interaction quality and peers as possible moderators |
---|---|
Autoren | Frei, Lukas ; Schuepbach, Marianne ; Nieuwenboom, Wim ; Allmen, Benjamin von |
Originalveröffentlichung | International journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 2, S. 92-109 |
Dokument | Volltext (593 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Erweitertes Bildungsangebot; Externalität; Außerschulische Jugendbildung; Programm; Effekt; Ganztagsschule; Nutzung; Peer Group; Schuljahr 01; Schuljahr 02; Primarbereich; Schülerverhalten; Längsschnittuntersuchung; Fragebogenerhebung; Screening-Verfahren; Schweiz |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Schulpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2196-3673; 2196-7423; 21963673; 21967423 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2016 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | So far, empirical evidence regarding the effects of extended education on externalizing behavior is mixed. To explore possible moderators, multilevel-analyses were conducted in a longitudinal sample of 492 students from 51 all-day schools in Switzerland. No main effects of utilization intensity, interaction quality and externalizing behavior in peers on the development of externalizing behavior from grade 1 to grade 2 were found. However, the relationship between utilization intensity and change in externalizing behavior was moderated by externalizing behavior in peers and by caregiver-student interactions. Subsequent analyses display a complex pattern of these cross-level interactions, indicating confounding characteristics. Implications for future research are discussed. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | International journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2016 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 10.08.2021 |
Quellenangabe | Frei, Lukas; Schuepbach, Marianne; Nieuwenboom, Wim; Allmen, Benjamin von: Extended education and externalizing behavior. Utilization intensity, interaction quality and peers as possible moderators - In: International journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 2, S. 92-109 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229071 - DOI: 10.25656/01:22907; 10.3224/ijree.v4i2.25783 |