Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Walk-and-talk conversations: A way to elicit children's perspectives and prominent discourses in school-age educare
Autoren ORCID; ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 2, S. 119-134 ZDB
Dokument  (536 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Kind; Perspektive; Schulalter; Kinderbetreuung; Gespräch; Pädagoge; Lehrer-Schüler-Kommunikation; Ganztagsbetreuung; Außerschulische Jugendbildung; Zwischenmenschliche Kommunikation; Fotografie; Narration; Schweden
TeildisziplinSchulpädagogik
Sozialpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article highlights the discourses of children and leisure-time pedagogues regarding ways the activity at two different Swedish school-age educare centres are mutually constructed. Two different topics are stressed: children's perspectives and school-age educare centres as a social and educational practice. Data was constructed through walk-and-talk conversations supported by photos from a digital camera. The results are described through narratives that depict the children's discourses in their school-age educare activity. The emerging discourses show that children's perspectives are met in several ways but also that their perspectives are, in some respects, ignored. These results have the potential to contribute by helping to make children's voices heard as a tool to change the social practices in school-age educare centres. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2014
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.11.2021
QuellenangabeKlerfelt, Anna; Haglund, Björn: Walk-and-talk conversations: A way to elicit children's perspectives and prominent discourses in school-age educare - In: International journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 2, S. 119-134 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229897 - DOI: 10.25656/01:22989
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)