Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230089
DOI: 10.25656/01:23008; 10.17899/ON_ED.2018.1.4
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230089
DOI: 10.25656/01:23008; 10.17899/ON_ED.2018.1.4
Titel |
The independence of education |
---|---|
Autor |
Giesinger, Johannes ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. ![]() |
gehört zu: | A brief comment on the interpretation of Humboldt |
Dokument | Volltext (245 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Kritische Pädagogik; Bildungswesen; Lehrerbildung; Unabhängigkeit; Politische Bildung; Wahrheit; USA; Deutschland |
Teildisziplin | Fachdidaktik/sozialkundlich-philosophische Fächer Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | How should teachers react when a ‘populist’ or nationalist politician, someone with illiberal or authoritarian tendencies, comes to power in a formally legitimate election? This question has rarely been discussed directly in Anglo-American political philosophy, but has been present in German educational discourse. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
Quellenangabe | Giesinger, Johannes: The independence of education - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230089 - DOI: 10.25656/01:23008; 10.17899/ON_ED.2018.1.4 |