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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
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Titel
Digital civics after Trump
Autoren GND-ID ORCID; ORCID
Originalveröffentlichungon education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. ZDB
Dokument  (267 KB)
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Schlagwörter (Deutsch)Bildung; Digitale Medien; Schule; Schulbildung; Digitalisierung; Digitales System; Bürgerbeteiligung; Bürgerbewegung; Zivilgesellschaft; Meinungsbildung; Staatsbürgerliche Erziehung; Schüler; USA
TeildisziplinSchulpädagogik
Medienpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2571-7855; 25717855
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):In this short essay, the authors focus on the need for developing students' sense of a shared fate in digital contexts, and the role schools could play in this effort. They describe the need for digital civics, and make the case for three specific shifts in the norms for online civic exchanges, focusing on how a sense of shared fate can inform individuals' roles and responsibilities. They then lay out ways in which schools can take part in this effort. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrifton education. Journal for research and debate Jahr: 2018
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PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am28.06.2022
QuellenangabeBen-Porath, Sigal R.; Dishon, Gideon: Digital civics after Trump - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230105 - DOI: 10.25656/01:23010; 10.17899/on_ed.2018.1.6
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