Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI: ;
Titel
Why we owe it to students to take partisan stands. A response to Levinson and Reid
Autor ORCID
Originalveröffentlichungon education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. ZDB
gehört zu:The paradox of partisanship
Dokument  (301 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Kritische Pädagogik; Bildungswesen; Lehrerbildung; Partei; Lehrer; Beeinflussung; Politische Einstellung; Kommentar
TeildisziplinSchulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2571-7855; 25717855
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):In the article “The Paradox of Partisanship,” Meira Levinson and Ellis Reid take up the daunting issue of teaching controversial issues. Much has been said on the topic in recent years and most of what has been said has focused on the question of what exactly constitutes a controversial issue. While there are various criteria that have found their place in the discussion, the author wants to focus on another issue addressed by Levinson and Reid: namely, the questions that arise after an educator knows they are teaching a controversial issue. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrifton education. Journal for research and debate Jahr: 2018
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am28.06.2022
QuellenangabeChambers, Drew: Why we owe it to students to take partisan stands. A response to Levinson and Reid - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230153 - DOI: 10.25656/01:23015; 10.17899/ON_ED.2018.1.11
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)