Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230184
DOI: 10.25656/01:23018; 10.17899/ON_ED.2018.1.14
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230184
DOI: 10.25656/01:23018; 10.17899/ON_ED.2018.1.14
Titel |
Reply. A response to Cultivating reasonableness in future citizens by Elizabeth Edenberg |
---|---|
Autor | Callahan, Pamela |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 2 S. ![]() |
gehört zu: | Cultivating reasonableness in future citizens |
Dokument | Volltext (229 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Kommunikation; Schüler; Didaktik; Diskussionstraining; Diskussionsstil; Vernunft; Politische Bildung; Kommentar |
Teildisziplin | Schulpädagogik Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | In “Cultivating Reasonableness in Future Citizens,” Edenberg posits that developing the Rawlsian conception of “reasonableness” (p. 2) in students has the power to eventually “cultivate a citizenry that has robust respect for all people as free and equal” (p. 2) and to encourage discussion across lines of difference. Edenberg and Rawls agree that disagreements must uphold a “common core of respect” (p. 3), which recognizes “the free and equal status of all” (p. 3) citizens. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
Quellenangabe | Callahan, Pamela: Reply. A response to Cultivating reasonableness in future citizens by Elizabeth Edenberg - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 2 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230184 - DOI: 10.25656/01:23018; 10.17899/ON_ED.2018.1.14 |