Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230721
DOI: 10.25656/01:23072; 10.17899/ON_ED.2020.8.4
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230721
DOI: 10.25656/01:23072; 10.17899/ON_ED.2020.8.4
Titel |
Vaccination education subordinated to campaigning |
---|---|
Autor | Martin, Brian |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 3 (2020) 8, 4 S. |
Dokument | Volltext (326 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Bildung; Aufklärung <Information>; Kampagne; Schutzimpfung; Impfung; Eltern; Kind; Gesellschaft; Öffentlichkeit; Behörde; Wissenschaft; Gesundheit; Debatte; Meinungsbildung; Kontroverse; Polarisierung; Entscheidung; Entscheidungsfreiheit; Kritik |
Teildisziplin | Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2020 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Proponents of vaccination would like to educate parents with the aim of getting them to agree with the dominant view. This creates a tension with an alternative goal of education, to encourage people to think for themselves. The challenge of learning about vaccination is increased by the public debate in which proponents and critics diverge dramatically and do not engage with each other's arguments. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2020 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 13.05.2024 |
Quellenangabe | Martin, Brian: Vaccination education subordinated to campaigning - In: on education. Journal for research and debate 3 (2020) 8, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230721 - DOI: 10.25656/01:23072; 10.17899/ON_ED.2020.8.4 |