Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233579
DOI: 10.25656/01:23357; 10.17899/on_ed.2021.11.9
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233579
DOI: 10.25656/01:23357; 10.17899/on_ed.2021.11.9
Titel |
Private schools as drivers of social segregation. Why private schools should be regulated |
---|---|
Autoren |
Nikolai, Rita ![]() ![]() ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 4 (2021) 11, 4 S. ![]() |
Dokument | Volltext (318 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Privatschule; Schulwahl; Segregation; Soziale Ungleichheit; Subventionierung; Staatliche Einflussnahme; Deutschland |
Teildisziplin | Schulpädagogik Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2021 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | In international comparison, the share of pupils enrolled in private schools is expanding and the access to private schools is socially unequal. There is a need for the regulation and control of private schools. Focusing on Germany, this contribution discusses how such a regulation might look like without endangering the freedom for the foundation and pedagogical operation of private schools. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2021 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 17.05.2024 |
Quellenangabe | Nikolai, Rita; Helbig, Marcel: Private schools as drivers of social segregation. Why private schools should be regulated - In: on education. Journal for research and debate 4 (2021) 11, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233579 - DOI: 10.25656/01:23357; 10.17899/on_ed.2021.11.9 |