Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Explaining solidarity through metaphors: two examples from a Romanian textbook
Autor
Originalveröffentlichungon education. Journal for research and debate 4 (2021) 10, 4 S. ZDB
Dokument  (227 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Solidarität; Interkulturalität; Schulbuch; Schuljahr 06; Sozialkunde; Rumänien
TeildisziplinInterkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft
Fachdidaktik/sozialkundlich-philosophische Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2571-7855
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Solidarity is a complex, abstract, multifaceted concept that may be unpacked and used in a variety of situations, ranging from socio-economic and political contexts to the currently salient pandemic context. Defining solidarity, either in theory or in practice, requires connections to other less abstract ideas, which are more familiar to people. In this paper, I examine the way in which the concept of solidarity is defined and explained in a Romanian social studies textbook for 6th graders. My analysis focuses on two metaphorical framings of solidarity found in the textbook, namely ‘solidarity as exchange’ and ‘solidarity as assistance’. I discuss these examples of metaphors of solidarity in the context of broader discussions surrounding the construction of the intercultural society (of which solidarity is a crucial value) in textbooks. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrifton education. Journal for research and debate Jahr: 2021
zusätzliche URLsDOI: 10.17899/on_ed.2021.10.9
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am01.10.2021
QuellenangabeNegrea-Busuioc, Elena: Explaining solidarity through metaphors: two examples from a Romanian textbook - In: on education. Journal for research and debate 4 (2021) 10, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233661 - DOI: 10.25656/01:23366
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)