search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mit Classcraft motivierend Wirtschaft – Arbeit – Haushalt (WAH) unterrichten
Parallel titleMotivating teaching economy - work - household with Classcraft
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 104-117 ZDB
Document  (1.467 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Einzug von PC, Laptop, Tablet und Co. in den Unterricht ermöglicht eine Vielzahl von neuen Unterrichtssettings. „Onlinesein“, „Apps“, „Gamen“, „Chatten“ – Begrifflichkeiten, die aus dem Sprachgebrauch der Jugendlichen nicht mehr wegzudenken sind. Die Implementierung von Classcraft holt die Schülerinnen und Schüler in ihrer Lebenswelt ab und führt aufgrund des Computerspielcharakters zu einer erhöhten Lern- und Arbeitsmotivation. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The introduction of PCs, laptops, tablets, etc. into the classroom enables a variety of new teaching settings. “Being online”, “apps”, “games”, “chatting” - these are terms that have become an integral part of young people’s language usage. The implementation of Classcraft picks up the pupils in their living environment and leads to an increased motivation to learn and work due to the computer game character. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.11.2021
CitationGerdes, Sinah; Senn, Corinne: Mit Classcraft motivierend Wirtschaft – Arbeit – Haushalt (WAH) unterrichten - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 104-117 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236513 - DOI: 10.25656/01:23651; 10.3224/hibifo.v8i4.07
export files

share content at social platforms