Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Content-specificity of teachers' judgment accuracy regarding students' academic achievement
Autoren ; GND-ID ORCID; ORCID; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungTeaching and teacher education 100 (2021), 13 S. ZDB
Dokument  (1.054 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Schülerleistung; Lehrer; Bewertung; Genauigkeit; Konsistenz <Psy>; Unterrichtsfach; Bildungsinhalt; Mathematik; Deutsch; Test; Mehrebenenanalyse; Multivariate Analyse; Modell; Sekundarstufe I; Schuljahr 07; Empirische Untersuchung; Zürich; Kanton; Schweiz
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0742-051x; 0742051x
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Teachers' accuracy in judging students' achievement is often assumed to be a general ability of teachers. Based on this assumption, teachers should be at least consistent in their accuracy across different content domains within a school subject. Yet, this assumption has rarely been investigated empirically so far. Data from 54 mathematics teachers (N = 1170 students) and 55 language teachers (N = 1255 students) were analysed using a Bayesian multivariate multilevel modelling approach. Results indicate that latent accuracy measures across content domains indeed are substantially correlated within both investigated subjects, but may still be considered to represent different dimensions. (DIPF/Orig.)
zusätzliche URLsDOI: 10.1016/j.tate.2021.103298
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am08.03.2022
QuellenangabeKolovou, Dimitra; Naumann, Alexander; Hochweber, Jan; Praetorius, Anna-Katharina: Content-specificity of teachers' judgment accuracy regarding students' academic achievement - In: Teaching and teacher education 100 (2021), 13 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-238937 - DOI: 10.25656/01:23893
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)