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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
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Titel
'Intercultural education should move from discourse to practice'. New perspectives and old claims in the Bolivian process of educational change
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 19 (2013) 2, S. 222-239 ZDB
Dokument  (336 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Bildungsgeschichte; Bildungspolitik; Bildungsreform; Interkulturalität; Interkulturelle Bildung; Mehrsprachigkeit; Bilinguale Erziehung; Gesetz; Mitbestimmung; Transformation; Indigenes Volk; Ethnografie; Bolivien
TeildisziplinInterkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article aims to analyze the current process of educational change in Bolivia, dealing with discourses of stakeholders in the Education Revolution in process in the country since 2006, after Evo Morales became President. These discourses point out previous experiences, some of which are considered failures since they were not able to incorporate the indigenous peoples' demands for intercultural education. The intention is to carry out an analysis with a twofold perspective: on one hand, a historical perspective will be used to analyze past projects and laws, which are significant in defining the current process of the Education Revolution; on the other hand, an ethnographic perspective will be used, focusing on the discourses of key persons, people who are responsible for designing and implementing education policy at the Ministry of Education and the leaders of the Original Peoples Education Councils (Consejos Educativos de los Pueblos Originarios), whose role is to manage, negotiate, coordinate, and keep watch over the reflection of indigenous demands in the definition of new education policies. (DIPF/Orig.)
Abstract (Deutsch):Im Länderkontext Boliviens analysiert die Autorin in ihrem Beitrag den Bildungsreformprozess, der seit 2006 in der Präsidentschaft von Evo Morales angestoßen worden ist und der anhand eines ethnographischen Fallbeispiels zu der neuartigen indigenen Mitbestimmungsinstanz, den sogenannten 'Bildungsräten der indigenen Völker', dargestellt wird. Gezeigt wird, inwieweit indigene Forderungen an die staatliche Bildungspolitik und -programmatik Eingang in den Reformprozess finden. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 2013
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PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am16.05.2022
QuellenangabeOsuna, Carmen: 'Intercultural education should move from discourse to practice'. New perspectives and old claims in the Bolivian process of educational change - In: Tertium comparationis 19 (2013) 2, S. 222-239 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-245110 - DOI: 10.25656/01:24511
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