Detailanzeige
Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252826
DOI: 10.25656/01:25282; 10.35468/5960-05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252826
DOI: 10.25656/01:25282; 10.35468/5960-05
Titel |
Islamic social and moral education. A comparative study with the Western view |
---|---|
Autoren | Bagheri Noaparast, Khosrow ; Panjwani, Imranali |
Originalveröffentlichung | Berndt, Constanze [Hrsg.]; Häcker, Thomas [Hrsg.]; Walm, Maik [Hrsg.]: Ethik in pädagogischen Beziehungen. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 65-76 |
Dokument | Volltext (159 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Ethik; Pädagogik; Beziehung; Islam; Ethische Erziehung; Westliche Welt; Sozialpädagogik |
Teildisziplin | Allgemeine Erziehungswissenschaft Sozialpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISBN | 978-3-7815-5960-8; 978-3-7815-2520-7; 9783781559608; 9783781525207 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2022 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | We attempt to introduce the Islamic approach to social and moral education in terms of three basic elements of human nature in Islamic view: a divine inclination (fitrah), dignity, and freedom. Relying on this account, three principles of Islamic social education are extracted: protection and promotion of individuality; critically analysing tradition, and overcoming self-centeredness. These principles provide a foundation by which to engage with Western social education. We argue that there are strong similarities between Islamic and Western Social education. It is argued further that even though there are some differences between the two viewpoints, this does not prevent reaching a rich dialogue between the two approaches. (DIPF/Orig.) |
Beitrag in: | Ethik in pädagogischen Beziehungen |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 25.08.2022 |
Quellenangabe | Bagheri Noaparast, Khosrow; Panjwani, Imranali: Islamic social and moral education. A comparative study with the Western view - In: Berndt, Constanze [Hrsg.]; Häcker, Thomas [Hrsg.]; Walm, Maik [Hrsg.]: Ethik in pädagogischen Beziehungen. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 65-76 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252826 - DOI: 10.25656/01:25282; 10.35468/5960-05 |