Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253684
DOI: 10.25656/01:25368; 10.13124/9788860461711
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253684
DOI: 10.25656/01:25368; 10.13124/9788860461711
| Titel |
Approaches to English for specific and academic purposes. Perspectives on teaching and assessing in tertiary and adult education |
|---|---|
| Weitere Beteiligte | Ennis, Michael [Hrsg.] |
| Originalveröffentlichung | Bozen : Bozen-Bolzano University Press 2020, V, 223 S. |
| Dokument | Volltext (3.463 KB) |
| Lizenz des Dokumentes |
|
| Schlagwörter (Deutsch) | Erwachsenenbildung; Englischunterricht; Lehrmethode; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Sprache; Flüchtling; Wissenschaftssprache; Wissenschaftliches Schreiben; Anglizismus; Zeitung; Korpus <Ling>; Autonomie; Lernen; Fremdsprachenunterricht; Spracherwerb; Aktionsforschung; Sprachenlernen; Bedarf; Sprachkompetenz; Fremdsprachenkurs; Artikulation <Ling>; Italien |
| Teildisziplin | Erwachsenenbildung / Weiterbildung Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
| Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
| ISBN | 978-88-6046-171-1; 978-88-6046-170-4; 9788860461711; 9788860461704 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2020 |
| Begutachtungsstatus | Peer-Review |
| Abstract (Englisch): | This volume presents a selection of eight papers presented at three symposia on English for Specific Purposes (ESP) and English for Academic Purposes (EAP) that were held at the Free University of Bozen-Bolzano, Italy. The experiences detailed in the chapters offer a representative sample of the diversity of approaches to teaching and assessing ESP and EAP that were shared on those occasions. The contributions vary markedly by teaching and research context: whereas some report the results of meticulously planned research projects, others describe in detail cases embedded in specific contexts in Italy and in the US; others analyse the specialised language of particular discourses or domains, or reflect upon teaching methods and materials. (DIPF/Orig.) |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
| Eintrag erfolgte am | 16.09.2022 |
| Quellenangabe | Ennis, Michael [Hrsg.]; Prior, Jemma [Hrsg.]: Approaches to English for specific and academic purposes. Perspectives on teaching and assessing in tertiary and adult education. Bozen : Bozen-Bolzano University Press 2020, V, 223 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253684 - DOI: 10.25656/01:25368; 10.13124/9788860461711 |