search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Digitale Lernstandsanalysen in der Grundschule
Parallel titleDigital-based learning level analysis in primary schools
Authors
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 280-283 ZDB
Document  (144 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Adaptives Unterrichten beruht auf der makrodidaktischen Ebene auf domänenspezifischen Erhebungen der Lernausgangslage. Im Beitrag werden das diagnostische Konzept der dafür entwickelten digitalen Lernstandsanalysen ILeA plus vorgestellt sowie über begleitende Transfermaßnahmen, die Nutzung in der Grundschulpraxis und zukünftige digitale Erweiterungen berichtet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Adaptive teaching is based on domain-specific assessments of the learning situation at the macrodidactic level. The article presents the diagnostic concept of the digital learning level analysis ILeA plus developed for this purpose and reports on accompanying transfer measures, use in primary school practice and future digital extensions (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.09.2022
CitationMeile, Daniel; Liebers, Katrin: Digitale Lernstandsanalysen in der Grundschule - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 280-283 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253918 - DOI: 10.25656/01:25391; 10.31244/dds.2022.03.04
export files

share content at social platforms