details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253918
DOI: 10.25656/01:25391; 10.31244/dds.2022.03.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253918
DOI: 10.25656/01:25391; 10.31244/dds.2022.03.04
Original Title |
Digitale Lernstandsanalysen in der Grundschule |
---|---|
Parallel title | Digital-based learning level analysis in primary schools |
Authors | Meile, Daniel; Liebers, Katrin |
Source | Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 280-283 |
Document | full text (144 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Individuelle Förderung; Digitalisierung; Digitale Medien; Adaptiver Unterricht; Lernstandserhebung; Primarbereich; Diagnostik |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Adaptives Unterrichten beruht auf der makrodidaktischen Ebene auf domänenspezifischen Erhebungen der Lernausgangslage. Im Beitrag werden das diagnostische Konzept der dafür entwickelten digitalen Lernstandsanalysen ILeA plus vorgestellt sowie über begleitende Transfermaßnahmen, die Nutzung in der Grundschulpraxis und zukünftige digitale Erweiterungen berichtet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Adaptive teaching is based on domain-specific assessments of the learning situation at the macrodidactic level. The article presents the diagnostic concept of the digital learning level analysis ILeA plus developed for this purpose and reports on accompanying transfer measures, use in primary school practice and future digital extensions (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2022 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.09.2022 |
Citation | Meile, Daniel; Liebers, Katrin: Digitale Lernstandsanalysen in der Grundschule - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 280-283 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253918 - DOI: 10.25656/01:25391; 10.31244/dds.2022.03.04 |