search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Was unter "Individuelle Förderung und Digitalität" verstanden wird, ist oft sehr individuell ... und wird zunehmend von der eingesetzten Software geprägt
Parallel titleWhat's understood by "Individual Support and Digitality" can be very different ... and is increasingly shaped by the software used
Author
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 298-311 ZDB
Document  (318 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):„Individuelle Förderung und Digitalität“ erzeugt zunächst wenig Widerstand: Niemand ist gegen individuelle Förderung und digitale Medien bieten diesbezüglich vielfältige Potenziale. Die Erfahrung zeigt jedoch, dass unter „individueller Förderung“ oft sehr Unterschiedliches und unter „Digitalität“ in der Praxis oft noch gar nichts verstanden wird. Dies ist besonders schwierig, wenn Entscheidungsträger*innen nicht bewusst ist, dass digitale Räume die Lernkultur ähnlich prägen wie physische Räume. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Usually, “individual support and digitality” produces little resistance: no one opposes the idea of individual support, and digital media offer a wide range of potential in this regard. However, experience shows that “individual support” is often understood in very different ways, and, in practice, “digitality” is often not understood at all. This is particularly difficult when decision-makers are not aware that digital spaces can shape the learning culture in a way very similar to physical spaces. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.09.2022
CitationDöbeli Honegger, Beat: Was unter "Individuelle Förderung und Digitalität" verstanden wird, ist oft sehr individuell ... und wird zunehmend von der eingesetzten Software geprägt - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 298-311 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253954 - DOI: 10.25656/01:25395; 10.31244/dds.2022.03.08
export files

share content at social platforms