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Original Title
Individuelle und schulische Risikofaktoren und protektive Faktoren im Berufsorientierungsprozess
Parallel titleIndividual and academic risk factors and protective factors for vocational orientation
Authors
SourceDie Deutsche Schule 103 (2011) 4, S. 326-340 ZDB
Document  (311 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Neben der Vermittlung von Fachkompetenzen zählt die Berufsorientierung zu den zentralen Aufgaben der Sekundarstufe I. Anhand hierarchischer Mehrebenenanalysen, basierend auf Daten von 461 Jugendlichen in der Nordwestschweiz, wird gezeigt, dass neben individuellen Risiko- und protektiven Faktoren auch institutionelle und schulische Kompositionsvariablen sowie Unterrichtsmethoden die Chancen von Schülerinnen und Schülern beeinflussen, nach der Sekundarstufe I direkt eine qualifizierende Ausbildung zu beginnen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In addition to teaching academic competence, schools have the task to prepare students for professional life. Results from hierarchical multi-level analyses with data from 461 adolescents in North Western Switzerland show that individual risk and protective factors, institutional and composition variables as well as teaching methods influence the chance of students to start a qualified training after compulsory school. (DIPF/Orig.)
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Date of publication02.12.2022
CitationNeuenschwander, Markus P.; Schaffner, Noemi: Individuelle und schulische Risikofaktoren und protektive Faktoren im Berufsorientierungsprozess - In: Die Deutsche Schule 103 (2011) 4, S. 326-340 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257124 - DOI: 10.25656/01:25712
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