search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Raising the question. The nature of philosophical questions in educational research
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 66 (2020) 6, S. 823-838 ZDB
Document  (954 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):The article analyses and provides examples of three types of philosophical questions that are commonly used in philosophical research in education: conceptual questions, normative questions, and hermeneutical-phenomenological questions. It also discusses the relation of questions to claims and arguments, and highlights the value of tracing the implicit questions to which claims can be seen to be answers. The article seeks to aid students in philosophy of education in developing their own questions and arguments, and to contribute to a broader understanding and recognition of philosophy of education as a form of educational research. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Beitrag analysiert Beispiele für drei Typen philosophischer Fragen, die üblicherweise in philosophischer Bildungsforschung Verwendung finden: konzeptuelle Fragen, normative Fragen und hermeneutisch-phänomenologische Fragen. Darüber hinaus diskutiert der Beitrag die Verbindung von Fragen zu Behauptungen und Argumenten, wobei hervorgehoben wird, dass Behauptungen auch als Antworten auf implizite Fragen verstanden werden können. Der Beitrag versucht, Studierende der Bildungs- und Erziehungsphilosophie bei der Entwicklung eigener Fragen und Argumente zu unterstützen und zu einem breiteren Verständnis von Bildungs- und Erziehungsphilosophie beizutragen, die als Form erziehungswissenschaftlicher Forschung anerkannt wird. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.03.2023
CitationRuitenberg, Claudia W.: Raising the question. The nature of philosophical questions in educational research - In: Zeitschrift für Pädagogik 66 (2020) 6, S. 823-838 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-258158 - DOI: 10.25656/01:25815
export files

share content at social platforms